کد مطلب: 15912
  تاریخ انتشار:  1399/12/18 - 13:50


"آق‌گل" دارد از بین می رود

منطقه بکر و طبیعی است و بیش از ۶۰ گونه پرنده در این تالاب زندگی می کنند، اما به دلیل نبود حقابه این تالاب در حال از بین رفتن است.

فرماندار خنداب با بیان اینکه تالاب آق‌گل در حال از بین رفتن است، گفت: منطقه بکر و طبیعی است و بیش از ۶۰ گونه پرنده در این تالاب زندگی می کنند، اما به دلیل نبود حقابه این تالاب در حال از بین رفتن است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از ایسنا، فرماندار خنداب با بیان اینکه تالاب آق‌گل در حال از بین رفتن است، گفت: منطقه بکر و طبیعی است و بیش از ۶۰ گونه پرنده در این تالاب زندگی می کنند، اما به دلیل نبود حقابه این تالاب در حال از بین رفتن است.

حسن خزائی پور ۱۸ اسفندماه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در خصوص پر نشدن چاه های غیرمجاز گفت: چندین جلسه برای پر شدن چاه ها برگزار شده است، اما مشکل کنونی سیر مراحل قضایی است چراکه دادستان شهرستان تاکید دارد که مراحل با اقامه دعوی در دادگستری دنبال شود.

وی تصریح کرد: برای انجام هر اقدامی در شهرستان متاسفانه ممنوعیت هایی مطرح می شود. چندین سرمایه گذار را به شهرستان جذب کردیم، اما در واقع کار قفل شده است و با موانعی در امر تخصیص منابع آب روبرو هستیم. واحدهای کوچک دامداری و پرورش ماهی نیز متقاضی کار هستند که با موانعی روبرو شده اند.

کمالی مدیرکل هواشناسی استان مرکزی نیز اظهار کرد: نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش بارش داریم، اما در ایستگاه سینوپتیک تقریبا ۷.۵ درصد کاهش نسبت به بلندمدت به ثبت رسیده است.

وی افزود: چهارشنبه بارش پراکنده خواهیم داشت، اما پنجشنبه و جمعه وزش باد بسیار شدید پیش بینی شده که شاید سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد و باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی افزود: بارش های یک تا ۲۰ میلیمتری برای استان در اواخر هفته پیش بینی می شود به طوری که در ابتدا بارش باران خواهیم داشت و در روز جمعه غالب بارش ها به صورت برف خواهد بود.

کمالی با اشاره به روز شنبه هفته آینده و کاهش دما تا منفی ۵ درجه سانتیگراد و لزوم توجه جدی به مسئله سرمازدگی، گفت: هفته آتی تا دوشنبه بارشی در استان نخواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی بارش های فروردین ماه را نرمال تا کمتر از نرمال دانست.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی